Paplašina un pilnveido produkcijas klāstu - Ludzas Zeme

Paplašina un pilnveido produkcijas klāstu

Paplašina un pilnveido produkcijas klāstu
3.7
(3)

Projekta ietvaros dodamies uz Ludzas novada vienu no lielākajiem uzņēmumiem un darba devējiem – SIA Ludzas maiznīca. Uzņēmējs Jevģēnijs Lukašenoks ir pilns ideju attīstīt uzņēmuma ražošanu jaunā līmenī, pieliekot pūles gan ražošanas paplašināšanai, gan jaunu iekārtu iegādei un energoefektivitātes veicināšanai.

 

Pastāv vairāk nekā 30 gadus

Sākot sarunu, J. Lukašenoks uzsver, ka Ludzas maiznīca ir ģimenes uzņēmums. Sevišķi tāpēc, ka Ludza ir viņa ģimenes dzimtene trīs paaudzēs. Uzņēmuma veidošanās pirmsākumi meklējami pirms vairāk nekā 30 gadiem. Viss sākās ar ideju atjaunot Felicianovas dzirnavas, kas tika izdarīts un tās arī kādu laiku darbojās. Tomēr dzirnavas bija tik senas, ka to darbība tika apturēta un uzņēmējs izvirzīja mērķi uzsākt maizes un miltu izstrādājumu ražošanu, dibinot Ludzas maiznīcu. Maizes ražošana tika uzsākta tajās pašās telpās, kur arī šobrīd notiek ražošanas process un pamazām no nelielām telpām uzņēmējs nonāca līdz nopietnam ražojošam uzņēmumam, kādu noteikti šodien zina un atpazīst jebkurš Ludzas novada iedzīvotājs.

Ludzas maiznīcas virtuves darbinieces.

Pēc 5 gadiem Rēzeknē bankrotēja viena maiznīca, J. Lukašenoks izmantoja iespēju un uzsāka maizes ražošanu arī Rēzeknē. Kādu laika periodu maizes ražošana notika gan Rēzeknē, gan Ludzā. Tā kā Ludzai ir mazāka apdzīvotība, tad visa maizes ražošana tika pārvietota uz Rēzeknes maiznīcu. Savukārt Ludzas maiznīcai izveidojās 2 aktīvākie darbības virzieni – kulinārijas izstrādājumu ražošana, kur izveidota nopietna līnija un konditorejas izstrādājumu ražošana, kur tiek ražoti aptuveni 150 dažāda veidu cepumi, tortes un citi konditorejas izstrādājumi.

 

Izstrādā jaunas receptes

Sākoties pandēmijas laikam, Ludzas maiznīcas banketu zāle, kur iepriekš tika atzīmētas jubilejas, bēres un kāzas, vairs netika izmantota ierobežojumu dēļ, tāpēc radās ideja izmantot šo telpu, paplašinot ražošanu. Un tā radās bezglutēna produkcijas līnija – bezglutēna maize, cepumi un mafini, kā arī paralēli tika uzsākta bezglutēna miltu ražošana. Šobrīd Ludzas maiznīcas dzirnavas rada 6 veidu miltus, tajā skaitā, griķu, rīsu, pupu un zirņu miltus. Piemēram, zirņus Ludzas maiznīcai piegādā Baltinavas pagasta zemnieku saimniecība Kotiņi, kas sagatavo speciālu zirņu partiju bez apvalka. Tālāk Ludzas maiznīcā tie tiek samalti un no zirņu miltiem tiek ražoti mafini, pēc kuriem ir ļoti labs pieprasījums. Tā top veselīgs no vietējām izejvielām ražots produkts.

Pārbaudot bezglutēna produkcijas pieprasījumu, tika izmēģināts atvērt Ludzas maiznīcas veikaliņu Rīgā. Uzņēmējs personīgi pavadīja tur daudz laika, komunicējot ar pircējiem, lai saprastu un izzinātu klientu vēlmes, kam pievērst uzmanību nākotnē. Pagaidām veikals jau ir aizvērts, bet uzņēmējs pārliecināts, ka jāturpina “iekarot” Rīgas tirgus, jo loģistika uz turieni jau pastāv.

Jaunā bezglutēna produkcijas līnija.

Uzņēmējs atklāj, ka bezglutēna produkcija nepieciešama tikai katram simtajam pircējam, kuram ir palielināta jūtība pret pārtiku vai alerģija. Tāpēc svarīgi, ka uzņēmums plāno paplašināt aizsākto uzņēmuma darbības jauno virzienu un izstrādāt jaunas receptes specializētiem produktiem vegāniem bez laktozes, pievienotām olām un cukura. Nākotnē no produktu sastāva plānots izslēgt arī palmu eļļu, ko negatīvi uztver pircēji. Līdz ar to specializētā produkcija kļūs arvien pieejamāka un plašāka.

 

Solis “zaļās domāšanas” virzienā

Tālāk jaunajai produkcijai nepieciešams mainīt iepakojuma dizainu. Šobrīd tiek aktīvi strādāts arī šajā virzienā, uzņēmējs jau saņēmis jaunos paraugus. Iepriekš uzņēmums izmantoja iepakojumu ar caurspīdīgu lodziņu, lai pircējs varētu vizuāli apskatīt produktu pirms iegādes. Tomēr, lai saglabātu produkta labās īpašības un kvalitāti, vispareizāk ir produkciju iepakot slēgtā iepakojumā, lai uz produkta nenonāk gaisma, kas ļauj to ilgāk uzglabāt.

– Mana darba turpinātājs būs dēls. Mēs nedzīvojam vakardienā, bet domājam par ģimenes uzņēmuma rītdienu. Domājot par nākotni, meklēsim līdzekļus, lai uzstādītu jaunas krāsnis, kas ir Ludzas maiznīcas sirds. Mūsu krāsnīm jau ir 32 gadi. Toreiz tās tika iegādātas Rīgā, bet šobrīd jau ir gan morāli, gan fiziski novecojušas,– atklāj J. Lukašenoks.

J. Lukašenoks baranku cehā, kur barankas tiek safasētas 2 dažādos iepakojumos.

Šobrīd uzņēmējs visvairāk aizņemts ar sava uzņēmuma energopatēriņa izpēti. Lai samazinātu elektroenerģijas izmaksas vasarā un nostiprinātu finansiālo situāciju, uzņēmējs plāno iesniegt projekta pieteikumu saules paneļu uzstādīšanai. 5 mēnešu garumā, kad saules baterijas atrodas aktīvākajā fāzē, uzņēmums saražotu priekš sevis nepieciešamo elektroenerģiju. Tas būs milzīgs solis uz priekšu uzņēmuma attīstībā. Bija plānots uzstādīt arī vēja ģeneratoru, tomēr realitātē tas būs ekonomiski neizdevīgs variants. Uzstādītās ierīces, kas mēra vidējo vēja ātrumu neuzrāda labus rezultātus. Lai vēja ģenerators pilnvērtīgi un efektīvi strādātu vidējam vēja ātrumam būtu jābūt 10 m/s, taču realitāte rāda krietni mazāk. Iespējams, nākotnē kaut kas mainīsies.

 

Vienīgie baranku ražotāji

Ludzas maiznīca strādā stingri pēc pasūtījumiem un to skaits mēdz brīžiem strauji pieaugt un strauji samazināties. No tā produkcijas kvalitāte nedrīkst sarukt, tuvojoties svētkiem, maiņai ir jāiziet darbā agrāk, visa diena līdz vēlai naktij jāpavada uz kājām, līdz ar to kadru mainība ir liela. Dispečers savāc pasūtījumus aptuveni no 800 uzņēmuma klientiem un tikai plkst. 18.00 var paziņot pasūtījumu apjomu nākamajai dienai. Protams, vadoties no pieredzes, darbinieki apmēram zina, ko vajag gatavot. Strādā brigāde 8 cilvēku sastāvā, galvenajam šefpavāram ir jau vairāk nekā 20 gadu pieredze, stabili un nemainīgi ir 3 brigādes kadri.

Ludzas maiznīca ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kurš uzsācis baranku ražošanu. Barankas tiek ražotas 2 gadus. Lielveikalos ir pieejamas Igaunijā ražotās barankas. Uzņēmums cenšas būs aktīvs vietējā tirgū un rūpīgi seko pieprasījumam. Pēdējie 2 gadi ir bijuši izaicinājumu un pārmaiņu pilni. J. Lukašenoks patstāvīgi meklē jaunas izejas uzņēmuma ilgtspējai un netaupa spēkus, lai ģimenes uzņēmums spētu pastāvēt.

Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par “Paplašina un pilnveido produkcijas klāstu” saturu atbild Ludzas Zeme

Noklikšķiniet uz zvaigznes, lai to novērtētu!

Vidējais vērtējums 3.7 / 5. 3